piątek, 7 sierpnia 2015

Cukinia - sezon trwa, korzystajmy ile się da:) Przepis na pasztet z cukinii.


Jeśli uwielbiacie cukinię, to zapraszam do lektury:)

Cukinia przywędrowała do nas z Włoch, jest kuzynką dyni. Świetnie smakuje oraz jest jest bardzo zdrowa. Zawiera witaminy: C, A, K i z grupy B oraz minerały: magnez, potas czy żelazo.

Jest świetnym produktem dla osób odchudzających się [np. dla mnie;)]. Na 100 gram przypada tylko jakieś 15 kcal. Jest lekkostrawna i nie odkładają się w niej metale ciężkie. Cukinia łagodzi objawy nadkwaśności i pomaga usuwać z organizmu zbędne produkty przemiany materii.

Cukinie można przygotowywać na wiele sposobów, można: smażyć, dusić, faszerować, ugotować w zupie, czy nawet podawać na surowo jako przekąskę.

Jak dla mnie najprostszy i najszybszy sposób to duszenie na patelni (bardzo często tak robię). Warto dodać wtedy również innych warzyw, aby urozmaicić posiłek. W moim przypadku akurat to brokuły, ogórek i pomidory.

Pragnę przekazać Wam również świetny przepis na "Pasztet z cukinii". Dostałam go od koleżanki. W tym miejscu - bardzo dziękuję Izabelo:). Jest to świetne danie np. na przystawkę dla gości. Przynajmniej ja w taki sposób to podaję. A przepis - dziecinnie prosty:

Składniki: 3 szklanki cukinii utartej na grubej tarce,
20 dag utartego żółtego sera, 1,5 szklanki bułki tartej,
0,5 szklanki oleju, 3 drobno posiekane cebule,
3 jajka (z białek należy ubić pianę), sól, pieprz,
1 łyżeczka ostrej papryki mielonej, 2 pęczki
posiekanej natki pietruszki, magi (na oko) oraz
około 40 - 50 dag pieczarek startych na grubej tarce.
Przygotowanie: Cukinię utrzeć, posolić i odsączyć.
Połączyć wszystkie składniki. Białko dodać na końcu i 
lekko wymieszać. Piec w 175 stopniach z termoobiegiem,
około 40 minut. Przedstawiam zdjęcia przed pieczeniem,
po pieczeniu oraz propozycję podania:)




W przyszłym tygodniu planuję przyrządzić spaghetti z cukinią. Na pewno podzielę się z Wami przepisem i fotkami.

Jako ciekawostkę powiem, że kwiaty cukinii również są jadalne. Jeszcze ich nie przygotowywałam, ale zamierzam spróbować. Ponoć najlepiej usmażyć je w cieście naleśnikowym.

Jestem również fanką przygotowywania zdrowych zapasów na zimę np. własnych mrożonek. Cukinia znajdzie się wśród nich. Trzeba jednak pamiętać, aby cukinię przed zamrożeniem pociąć na plasterki. Dzięki temu nie będzie zbyt miękka i wodnista.

A na koniec taka mała dygresja. Schudłam już 5,5 kg! Jestem mega zadowolona i zmotywowana do dalszej pracy nad sobą. Bardzo mnie motywuje to, że tu jesteście ze mną. Czekam na odzew z Waszej strony. Jeśli macie też jakieś ciekawe, sprawdzone przepisy z cukinią to poproszę:)

11 komentarzy:

  1. Nie przepadam za cukinia mimo wszystko :) Jakoś mi nie podchodzi :)
    Magi w płynie czy lisciasta? Jeśli w płynie to zdecydowanie nie :)
    Monika R.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Moniko:) Na siłę nikogo nie przekonuję;) Mi akurat cukinia bardzo smakuje, w każdym wydaniu. Co do magi to też za nią nie przepadam, ale troszkę płynnej dodałam do mojego pasztetu. Pomyślałam, że skoro jest w przepisie to musi być;) Dałam mało, bo też bałam się, żeby czasem pasztet nie był przesolony.

      Usuń
    2. maggi lisciasta ? czyli lubczyk ? uwielbiam lubczyk :))

      Usuń
  2. ...Cukinia może kiedyś spróbuję :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. brokuły mogę jeść codziennie,ogórki i pomidory też ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Też lubię cukinię. Czekam na przepis na spaghetti z cukinią :)

    Polecam także pasty z cukinii http://cosdochleba.blogspot.com/2015/05/pasta-ze-smazonej-cukinii.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis będzie:) A pastę też przetestuję:)

      Usuń
    2. Przepis na spaghetti jest dostępny na moim fanpagu:)
      https://www.facebook.com/ewelajna1987/posts/634925886649338

      Usuń
  5. Ewelino pasta z cukini wygląda pysznie i apetycznie, spróbuję sam zrobić, bo też lubię cukinie. Cieszę się bardzo że 5 kg mniej u Ciebie :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasty jeszcze nie robiłam;) Ale zamierzam wypróbować:) Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam również:)

      Usuń

Kochani bardzo mnie cieszy, że zostawiacie po sobie ślad w postaci komentarzy i dziękuję za to. Jednakże pamiętajcie, że komentarze: wulgarne, hejterskie, w jakiś sposób niestosowne lub zawierające linki reklamujące Wasze strony będą kasowane.