wtorek, 7 lipca 2015

Jak przygotować domowe crunchy (granolę) :)


Dzisiejszy post będzie o śniadaniu. Jak już wcześniej pisałam, nie zamierzam korzystać z żadnych radykalnych diet. Zamierzam natomiast odżywiać się zdrowo, lekko i racjonalnie. Na początek odstawiam białe pieczywo. Postanowiłam zamienić kanapki na jogurt + crunchy + owoce.

Oczywiście crunchy nie kupne, a wykonane domowym sposobem. Crunchy czyli chrupiące płatki owsiane i nie tylko. Ja ogólnie wychodzę z założenia, że jeśli można coś wykonać samemu, to po prostu trzeba spróbować. Przedstawiam sposób w jaki je przygotowałam.

Na początek uszykowałam produkty (płatki owsiane, jaglane, orkiszowe, żytnie, jęczmienne oraz bakalie).



Z każdego rodzaju płatków wzięłam po szklance. Do tego dołożyłam szklankę orzechów włoskich i wszystko wymieszałam. Następnie dodałam 6 łyżek miodu i 2 łyżki oleju. Jeszcze raz wymieszałam i wyłożyłam wszystko na blaszkę.



Tak przygotowaną blaszkę wstawiłam do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni. Po 10 minutach wyjęłam i dołożyłam żurawinę i suszone śliwki i piekłam jeszcze przez 5 minut.

Po wyjęciu z piekarnika wyglądało to tak:


Kiedy wystygło, przełożyłam wszystko do dużego słoika na płatki (ładnie się to kruszy).
Zużywając garstkę do śniadania wystarczy płatków na długo.

No i właśnie wracając do śniadania, tak wyglądało dziś moje:

(jogurt naturalny, crunchy i maliny)

Śniadanko przepyszne. A Wam jak się podoba?

9 komentarzy:

  1. Ewelino wygląda apetycznie i pysznie. Napewno spróbuję zrobić to sama, według Twojej receptury :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam bym zjadł prosto z blaszki ;]]

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam Cię,
    chciałabym napisać Ci tylko tyle,że trzymam za Ciebie kciuki i wierzę mocno, że będziesz mieć na tyle siły żeby zmienić nie tylko swoją sylwetkę ale tez swoje życie tak, byś była szczęśliwa! Bo być szczęśliwym to nie dar losu, to umiejętność!:)
    Ja bardzo lubię się ruszać ale tak jak Ty szukam takich form aktywności, które sprawiają mi przyjemność. Polecam rolki i chodzenie z kijkami!
    Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agato, bardzo dziękuję za miłe słowa:) Ja też lubię rolki, aczkolwiek nie czuję się na nich zbyt pewnie... Póki co lepiej nie ryzykować, nie mogę sobie pozwolić na żadną kontuzję;)

      Usuń
  4. Śniadanko rewelacja. To fakt, że jak się odstawi białe pieczywo, to szybko się chudnie. Kiedy wróciłam do białego chleba, to w 4 dni utyłam 1,5 kg!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy takim śniadaniu w ogóle nie tęskni się za chlebem:)

      Usuń
  5. super też dziś zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń

Kochani bardzo mnie cieszy, że zostawiacie po sobie ślad w postaci komentarzy i dziękuję za to. Jednakże pamiętajcie, że komentarze: wulgarne, hejterskie, w jakiś sposób niestosowne lub zawierające linki reklamujące Wasze strony będą kasowane.